• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

آخرین خبرها

اجرای طر‌های آبرسانی در ۶۰۹ روستای خوزستان/حفر دو چاه در شهرهای اندیکا و لالی ضرورت مرمت قلعه تاریخی لیت در اندیکا/قلعه ای با قدمت فراوان در انتظار نگاه مسئولان ۲۴۰۰ راس گوسفند در استان چهارمحال و بختیاری در اثر وقوع سیل تلف شدند توافقات فامیلی برای تغییر آیین های عزاداری/چالشی برای اصلاح رسوم محلی بختیاری اندیکا یعنی آخر محرومیت/ بهانه‌ها برای ساخت بیمارستان در اندیکا کنار گذاشته شود روایتی ازفداکاری معلمان عشایر در خوزستان/گذر از دل کوه برای رسیدن به کلاس درس فوت دو کودک ۵ و ۸ ساله بر اثر ریزش آوار ساختمان مسکونی در روستای دهنو کوهرنگ دست‌درازی آفت جوانه‌خوار بلوط به جنگل‌ های زیبای زاگرس/تامین اعتبار نشود، نفس زمین می‌بُرَد اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای آوازهای حماسی بختیاری در اندیکا برگزار شد جاده بین شهری لالی به الیگودرز،خاری مانده در پاشنه مردم زاگرس فقدان گفتمان در خوزستان بیداد می کند تنگه مخوف و ترسناک دوزویل در لالی یوسف داوودی ازمدیر عاملی پتروشیمی مسجد سلیمان برکنارشد/سعید آتشباری مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان شد پتروپالایش بختیاری را جدی بگیریم حفر «تونل گلاب»؛ مساوی با مرگ خاموش زاینده‌رود / کوچ اجباری مردم چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح پژمان بختیاری : شاعر ، محقق و مترجم عارف نامی شیخ عبدالله پیاده میرزای بختیاری شاعر و عارف بزرگ بختیاری صلاحیت چهارمین شهردار منتخب شورای شهر مسجدسلیمان نیز مورد تایید قرار نگرفت گردنه زیبای چری در جوار زردکوه بختیاری چم سور و دره برکه در لالی امامزاده سید صالح مرغا در شهرستان ایذه روستای زیبا و پلکانی سرآقا سید در کوهرنگ آبشار آب سفید الیگودرز در قلب رشته کوه زاگرس غار یخی و بسیار زیبای چما در کوهرنگ جزیره زیبای کِوِشک در شهرستان اندیکا امامزاده محمد بن زید (ع) در گتوند اعتراض مردم چهارمحال و بختیاری به طرح های انتقال آب/هشدار مردم به مسئولان در خصوص تبعات انتقال آب آبشارهای زیبای شیوند در دل کوهستان های ایذه شهردار جدید لالی معارفه شد/احسان فرامرزی رسما شهردار لالی شد دانلود همه آهنگ های کوروش اسدپور دانلود همه آهنگ های مسعود بختیاری دانلود آلبوم دشت لاله غلامشاه قنبری اینجا چهارمحال و بختیاری است ؛ سرزمین سرچشمه‌های خشکیده! دشت زیبای لاله های واژگون در کوهرنگ گردشگاه تاریخی پیرغار فارسان زیبا و باطراوت مثل آبشار شیخ علی خان کوهرنگ دعوت ۶ کشتی‌گیر و یک مربی ایذه‌ای به اردوی تیم ملی نوجوانان ضرورت تعیین حقآبه سازه های جهانی آبی -تاریخی شوشتر اندیکا میزبان نخستین جشنواره موسیقی آوازهای حماسی بختیاری جذابیت های ساختاری در شعرهای یارمحمد اسدپور تبدیل فاجعه ریز گرد به جنگ اعصاب در خوزستان سازه های آبی تاریخی شهرستان شوشتر با افتخار از پشت کوه آمده ام

2
در دل دریاچه سد شهید عباسپور

جزیره زیبای کِوِشک در شهرستان اندیکا

  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۱۳
جزیره زیبای کِوِشک در شهرستان اندیکا

هر سال این منطقه‌ تفریحی و رویایی، میزبان جمع زیادی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است. منطقه‌ گردشگری کوشک، در واقع جزیره‌ای است فوق‌العاده زیبا از توابع شهرستان «اندیکا»، که به سرزمین کوه‌های شگفت شهرت دارد و در دل دریاچه‌ نیلگون سد شهید عباس‌پور قرار گرفته است. این محوطه‌ گردشگری را به یقین […]

هر سال این منطقه‌ تفریحی و رویایی، میزبان جمع زیادی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است. منطقه‌ گردشگری کوشک، در واقع جزیره‌ای است فوق‌العاده زیبا از توابع شهرستان «اندیکا»، که به سرزمین کوه‌های شگفت شهرت دارد و در دل دریاچه‌ نیلگون سد شهید عباس‌پور قرار گرفته است. این محوطه‌ گردشگری را به یقین می‌توان در گروه یکی از زیباترین جزایر کشور به دلیل وجود طبیعت بکر، پوشش گیاهی متنوع، چمن‌زارها، گل‌های رنگارنگ و درختان متنوع میوه قرار داد. شاید همین زیبایی و رنگارنگی طبیعت پیرامون این جزیره‌ شگفت‌انگیز در کنار حضور آن روی دریاچه‌ زیبا، محبوبیت آن را در بین گردشگران دوچندان ساخته است.

جزیره کوشک

سد شهید عباسپور

گردشگران برای حضور در جزیره‌ کوشک باید از جاده‌ شهرستان مسجد سلیمان به سمت شهرستان اندیکا حرکت کرد. پس از رسیدن به اندیکا به سمت دریاچه سد شهید عباسپور خواهند رسید که جزیره‌ کوشک در دل آن قرار دارد.

جزیره کوشک

از ویژگی‌های این منطقه‌ گردشگری، می‌توان به انجام فعالیت‌هایی از جمله کوه‌نوردی، صخره‌نوردی، غارنوردی، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در طبیعت بکر و دست‌نخورده اشاره کرد که تجربه‌ای ناب و به‌ یادماندنی را برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی به ارمغان خواهد آورد.

جزیره کوشک

صخره‌نوردی، کوهنوردی، قایق‌سواری و بسیاری از تفریحات هیجان‌انگیزی است که می‌توان در جزیره کوشک انجام داد

همچنین در این جزیره‌ زیبا و افسانه‌ای، امکانات رفاهی و اقامتی مجهز و قابل توجهی ایجاد شده است که می‌توان به تعدادی ویلا، زمین فوتبال، سالن غذاخوری و سالن ورزشی در کنار امکانات ویژه‌ دیگری اشاره کرد.

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در این جزیره، بارگاه امامزاده سلطان ابراهیم (ع) است که در تمامی ایام سال، میزبان گردشگران و مسافران از سراسر استان و ایران است که برای حضور در این بارگاه ملکوتی از مسیر آبی دریاچه استفاده می‌کنند

جزیره کوشک

 برای رفتن به این مکان، ایستگاه‌های قایقرانی با ارائه‌ قایق به زائران و مسافران، تردد آن‌ها به امامزاده را ممکن می‌سازد. برای رسیدن به این ایستگاه‌ها، ابتدا باید از طرف شهرستان ایذه به پیان رفت.

جزیره کوشک

پس از عبور از این ناحیه، منطقه‌ گردشگری و کوهستانی «گلزار» نمایان می‌شود. جاده‌ گلزار، مسیری است آسفالت‌‌شده با عرضی کم، باریک و البته دو طرفه که بسیاری از زائران و مسافران امامزاده سلطان ابراهیم (ع)، آن را برای رفتن به این بارگاه ملکوتی، انتخاب می‌کنند. سرانجام پس از طی کردن مسیر گلزار، ایستگاه‌های قایقرانی قابل مشاهده است که معمولا از آن‌ها برای تردد و انتقال زائران این امامزاده استفاده می‌شود و اکثر مالکان آن‌ها، از سادات هستند.

جزیره کوشک

در این میان نیز منطقه‌ زیبای «سید احمد»، با قرارگیری در مجاورت سد شهید عباسپور که از آن به «کارون یک»، نیز یاد می‌شود، از دیگر مناطق دیدنی این منطقه است که می‌تواند به عنوان مقصد گردشگری انتخاب شود. این منطقه‌ تفریحی در فاصله‌ کمی از روستا و جزیره‌ کوشک قرار دارد و مسافران به دلیل طبیعت افسانه‌ای آن در اوایل فصل بهار، لقب تکه‌ای از بهشت را به آن داده‌اند. در مجاورت قایق‌هایی که برای تردد زائران به امامزاده سلطان ابراهیم استفاده می‌شود، قایق‌های دیگری نیز وجود دارد که گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی را به دیگر نقاط این منطقه از جمله منطقه‌ گردشگری سید احمد منتقل می‌کند.

جزیره کوشک

عکاس: عظیم بهمنی

به نظر می‌رسد که سیداحمد، نام امامزاده‌ای است درون یکی از روستاهایی که همانند بسیاری از دیگر روستاها هنگام آبگیری اولین سد رود کارون در سال ۱۳۵۶، در آب دریاچه سد غرق شده و امروزه اثری از آن‌ها برجای نمانده است. البته این مسئله باعث ایجاد سردرگمی‌هایی نیز در بین گردشگران می‌شود. چرا که اهالی این منطقه با شنیدن منطقه‌ سیداحمد، بلافاصله به یاد این امامزاده زیر آب افتاده و متوجه منظور گردشگران مبنی بر منطقه‌ گردشگری سیداحمد نمی‌شوند. گردشگران بهتر است برای رفتن به منطقه‌ گردشگری سیداحمد، از ایستگاه‌های قایقرانی استفاده کنند. مسیری ۲۲ کیلومتری از ایستگاه تا ساحل سیداحمد وجود دارد که هنگام طی کردن آن، مسافران با مناظری بسیار زیبا، چشم‌نواز و تماشایی روبه‌رو خواهند شد.

جزیره کوشک

جالب است بدانید که تمامی زمین‌های این منطقه دارای مالک و صاحب امتیاز است و گردشگران باید برای حفظ زمین‌های سرسبز و مراتع زیبای آن منطقه، با دقت بسیار رفتار کنند. سکوت، مناظر بکر و تماشایی، آرامش وصف‌ناشدنی، زیبایی خیره‌کننده‌ طبیعت اطراف از بدیهی‌ترین مواردی است که حاضران در این منطقه‌ افسانه‌ای با آن روبه‌رو خواهند شد.

جزیره کوشک

تماشای شفق و فلق، در منطقه سیداحمد بسیار زیبا و رویایی است

تماشای شفق و فلق، ستارگان درخشان در آسمان شب و نگاه کردن به ژرفای آسمان بی‌کران، از زیباترین و به یادماندنی‌ترین لحظاتی است که می‌توان در طول حضور در این منطقه‌ گردشگری تجربه کرد. «دِراره»، «گُرگِر» و «چُل کَره»، نام جزایر سه‌گانه‌ سیداحمد است که در روزگاری قبل، یک خط‌الراس را ایجاد می‌کرد. اگر یکی اهالی این منطقه، در آنجا حاضر بود، می‌توان با کمک او از مسیری تاریخی که دارای پله‌هایی دست‌ساز است، استفاده کرده و به ارتفاعات آن ناحیه صعود کرد. این پله‌های دست‌ساز دو دامنه‌ و مرتع کوه جلا (JALLA)، را به یکدیگر متصل کرده و برای صعود و پس از آن پایین آمدن از این ارتفاعات تقریبا مسیری ۴ ساعته در انتظار گردشگران است.

جزیره کوشک

منطقه‌ زیبای سیداحمد، مملو از دیدنی‌های طبیعی بکر، مناظر چشم‌نواز و طبعیت دست‌نخورده و تماشایی است که هر گردشگری با حضور در آن، قطعا تکه‌ای از بهشت را در مقابل دیدگان خود، به نظاره خواهد نشست. بازدید از جزیره‌ گردشگری کوشک، دریاچه سد شهید عباسپور و مناطق گردشگری سیداحمد و امامزاده سلطان سید ابراهیم (ع)، از محبوب‌ترین و پربازدیدترین مقاصد گردشگری در استان خوزستان و شهرستان مسجدسلیمان است که می‌توان در آن‌ها آرامش و سفری خاطره‌انگیز را تجربه کرد.

لینک کوتاه : https://bakhtiarikhabar.ir/?p=731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0